Doe ook mee aan pilates

Wat leer je bij pilates

Pilates is een trainingsmethode waarbij je tot rust kan komen en toch sportief bezig bent. Je doet vooral oefeningen die goed zijn voor de flexibiliteit en de stabiliteit. Ook is het nog goed voor de buikspieren. Door deze trainingen te volgen wordt je erg soepel en dit merk je dan ook tijdens je dagelijks leven. Je versterkt je lichaam door de oefeningen die je doet. Tijdens iedere les merk je toch weer dat je een stuk leniger wordt. Doordat je eventjes sportief bezig bent merk je dat je daarna weer fitter voelt en sportiever. Het is ook aangetoond als je minimaal een keer in de week sportief bezig bent dat je daarna beter kan concentreren en dat jij beter in je vel zit.

diverse oefeningen

Wat doe je tijdens pilates

Het gedeelte wat je het meest traint tijdens deze oefeningen is vooral je romp. Eigenlijk train je gewoon je hele lichaam doordat er vele verschillende bewegingen zijn. Doordat je sportief bezig bent verminder je ook het risico dat je geblesseerd raakt of last van je rug krijgt. Doe je nog een andere sport of zit je hele dagen op kantoor in beide gevallen zorgt het dat je minder snel gewrichtsklachten krijgt. Een pilates training duurt 55 minuten dit is de ideale lengte voor een training. Een training zal nooit gegeven worden aan meer dan 20 man. Meestal zit je in groepen van rond de 15 man. Ook met deze groep krijg je nog genoeg persoonlijke aandacht van de trainer.