Train lichaam en geest met kettlebells

Door te trainen met kettlebells, word je niet alleen sterker, ook je motoriek wordt beter. Door op een juiste manier te trainen, zullen lichaam en geest steeds beter samenwerken. Langzaam maar zeker kun je het gewicht van de kettlebells opvoeren, waarmee je motoriek steeds beter wordt. Na een periode van intensieve training, zul je merken dat je veel beter in balans bent. 

Meer flexibiliteit met kettlebells

Als je last hebt van stijve heupen kan dit duiden op een verkeerde houding. Door te trainen met kettlebells wordt je flexibiliteit in de schouders en heupen beter. Hierdoor zul je merken dat je flexibeler bent en minder last hebt van stijfheid. Hierdoor kun je ook vrijer bewegen en neemt je mobiliteit een stuk toe.

Kracht en conditie verbeteren met kettlebells

Je wordt een stuk sterker door te trainen met kettlebells. Het bijkomende voordeel van deze training is dat je jouw hele lichaam traint. Als je iets tilt, doet je hele lichaam mee. Door oefeningen af te wisselen, kun je specifieke spiergroepen extra trainen of juist meer rust geven. Dit geldt ook voor de gewichten die je gebruikt. Na een intensieve training met zware gewichten, doe je er goed aan om daarna een wat lichtere training te doen. Door een trainingsprogramma te volgen, zul je merken dat je sterker wordt en je conditie sterk verbeterd.

Beter tillen met kettlebells

Het is belangrijk om op een juiste manier te tillen. En of je nu in de bouw werkt of je moet een zak aardappels in je boodschappenkarretje doen; op een juiste manier tillen is altijd belangrijk. Want als je niet op een juiste manier tilt, kan dit leiden tot ernstige blessures. Door verkeerd te tillen kun je rugproblemen krijgen, wat grote gevolgen kan hebben. Je kunt hierdoor zelfs arbeidsongeschikt raken. Als de jaren gaan tellen, wordt het nog belangrijker om op een juiste manier te tillen. Trainen met kettlebells is een uitstekende manier om beter in balans te komen en hierdoor beter te kunnen tillen. Je werkt hierbij actief aan je stabiliteit, flexibiliteit en balans. Hierdoor merk je dat het tillen je veel beter af gaat en je dit op een veel natuurlijke manier zult doen. Hiermee voorkom je blessures. Daarnaast blijf je hierdoor in vorm en neemt je zelfvertrouwen toe, zonder hierbij last te krijgen van blessures.